Управління державної служби

Управління державної служби

 Головдержслужби України

у Вінницькій області

прес-служба

тел.(0432)66-16-06

ІНФОРМАЦІЯ ДЛЯ ЖУРНАЛІСТІВ

www.nads.gov.ua/sub/vinnitska/ua

24 грудня 2014 року

У 2013 році

Національнимагентством України з питань державної служби

надано більше 13 тисяч роз'яснень на звернення громадян

Протягом 2013 року до Нацдержслужби України та управлінь державної служби Головного управління державної служби України в Автономній Республіці Крим, областях, мм. Києві та Севастополі надійшло 13 063 звернення громадян.

Безпосередньо до Нацдержслужби України від громадян надійшло 1121 індивідуальне та колективне письмове звернення. Кількість звернень громадян порівняно з 2012 роком збільшилась на 3,8 % – у минулому році було 1080 звернень.

Найбільше звернень – 211 надійшло з м. Києва, що складає 18,8 % від їх загальної кількості, з Київської – 188 (16,8 %), Одеської – 77 (6,9 %), Львівської – 61 (5,4 %), Донецької – 59 (5,3 %), Дніпропетровської – 44 (3,9 %), Полтавської – 41 (3,7 %), Запорізької – 39  (3,5 %) та Вінницької – 37 (3,3 %) областей. Найменше – з Волинської – 7 (0,6 %), Івано-Франківської – 9 (0,8 %), Хмельницької та Кіровоградської – 13 (1,6 %).

Основна частина звернень надходить від державних службовців, посадових осіб місцевого самоврядування та пенсіонерів з числа державних службовців. Від громадян, які мають встановлені законодавством пільги, а саме: інвалідів, ветеранів війни та праці, учасників ліквідації аварії на ЧАЕС та інших громадян, які потребують соціального захисту і підтримки, надійшло 47 звернень (4,2 % від загальної кількості).

Основні питання, порушені у зверненнях цих категорій громадян, стосуються обчислення стажу державної служби, необхідного для призначення пенсії державного службовця, поліпшення матеріального та соціально-побутового забезпечення державних службовців, а також питання проходження державної служби.

Протягом 2013 року на особистий прийом звернулося 75 громадян. У 2012 році було 76 відповідних звернень.

У 2013 році забезпечено проведення 50 прямих телефонних ліній «Державна служба». Під час роботи прямих телефонних ліній розглянуто 284 запитання від254 громадян (у 2012 році – 50 прямих телефонних ліній,
572 запитання від 466 громадян).

Управліннями державної служби Головного управління державної служби України в Автономній Республіці Крим, областях, мм. Києві та Севастополі за 2013 рік розглянуто 2146 письмових звернень громадян та прийнято на особистому та виїзних прийомах 1928 громадян (у 2012 році – розглянуто 2737 письмових звернень громадян та прийнято на особистому та виїзних прийомах 3480 громадян).

Також територіальними органами Головдержслужби за затвердженими графіками проводяться прямі телефонні лінії «Державна служба» та «Суспільство проти корупції». Так, у звітному періоді було проведено 1899 прямих телефонних ліній, на які звернулося 7572 громадян (у 2012 році – звернулося 7936громадян).

Аналіз звернень свідчить, що найбільше письмових звернень надійшло до управлінь державної служби Головдержслужби України в АР Крим та
м. Севастополі – 214,Харківській – 138, м. Києві та Київській області – 124, Донецькій – 129, Одеській – 121, Дніпропетровській – 113, Черкаській – 106, Луганській та Миколаївській – 105 областях. Найменше таких звернень надійшло до управлінь у Рівненській – 40, Івано-Франківській – 46, Закарпатській – 49,Чернігівській, Кіровоградській та Житомирській – 50, Хмельницькій – 55областях.

Нацдержслужба України продовжує вживати заходи щодо забезпечення кваліфікованого, неупередженого, об’єктивного і своєчасного розгляду звернень громадян з метою оперативного вирішення порушених у них питань, задоволення законних вимог заявників, у разі необхідності, поновлення порушених конституційних прав.

Так, у 2013 році згідно з Планом заходів, спрямованих на покращення організації роботи із зверненнями громадян та забезпечення гарантування реалізації конституційного права на звернення громадян до Нацдержслужби України та управлінь державної служби Головного управління державної служби України в Автономній Республіці Крим, областях, мм. Києві та Севастополі, оновлено класифікатор звернень громадян в системі електронного документообігу «Мегаполіс. Документообіг», удосконалено роботу щодо обліку і контролю за вирішенням усних та письмових звернень громадян за результатами особистого прийому громадян керівництвом Нацдержслужби України, питання стану організації роботи зі зверненнями громадян включено до планів перевіроку територіальних органах.

Нацдержслужба України забезпечує необхідні заходи щодо реалізації конституційного права громадян на звернення, неухильного виконання норм Закону України «Про звернення громадян» на засадах об’єктивності, всебічності та вчасності їх розгляду відповідно до вимог чинного законодавства України.

 

Прес-служба

Управління державної служби

Головдержслужби України

 

у Вінницькій області

Вгору

 

29 листопада 2013 року

Реформування системи професійного навчання
державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування

Становлення демократичної, правової, соціальної держави, розвиток засад громадянського суспільства, інтеграція України до стандартів Європейського Союзу, проведення адміністративної реформи, зокрема реформи системи державної служби, потребують підготовки нової генерації керівників і фахівців органів державної влади та органів місцевого самоврядування, формування професійно підготовленого кадрового резерву для заміщення посад у структурах державного апарату.

Підвищення професіоналізму державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування є одним із стратегічних напрямів Програми економічних реформ на 2010-2014 роки «Заможне суспільство, конкурентоспроможна економіка, ефективна держава».

Насьогодні докорінних змін зазнала система професійного навчання державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування.

Модернізація цієї системи дозволила у 2012 році збільшити на 9 % порівняно з попереднім роком кількість державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування, які підвищили рівень професійної компетентності (71051), удосконалити нормативно-правову базу, посилити спроможність навчальних закладів в організації підвищення кваліфікації на більш високому професійному рівні.

Започатковано нові напрями підвищення кваліфікації державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування, які враховують пріоритети державної політики з питань взаємодії з громадськістю, доступу до публічної інформації, розвитку місцевого самоврядування, впровадження інформаційних технологій, забезпечення гендерної рівності тощо.

Нацдержслужба України розробила План заходів на період до 2014 року щодо реалізації Концепції реформування системи підвищення кваліфікації державних службовців, посадових осіб місцевого самоврядування та депутатів місцевих рад, який затверджено розпорядженням Кабінету Міністрів України від 18 липня 2012 року № 480-р.

Метою зазначеної Концепції є забезпечення професійної компетентності державних службовців, посадових осіб місцевого самоврядування та депутатів місцевих рад шляхом реформування системи підвищення кваліфікації та створення належних умов для їх безперервного професійного навчання упродовж проходження служби чи здійснення відповідних повноважень з урахуванням кращих світових практик та вітчизняних традицій.

Проте, існують певні проблеми щодо навчання посадових осіб місцевого самоврядування та депутатів місцевих рад:

·   відсутність достатнього фінансування в місцевих бюджетах на підготовку, перепідготовку та підвищення кваліфікації посадових осіб місцевого самоврядування;

·   недостатній рівень залучення політичних партій до навчання депутатів місцевих рад, які були обрані за списком відповідних політичних партій;

·   недостатня спроможність всеукраїнських асоціацій у організації систематичного навчання посадових осіб місцевого самоврядування та депутатів місцевих рад;

·   відсутність єдиного веб-порталу з актуальних питань професійної підготовки депутатів місцевих рад;

·   недостатнє навчально-методичне забезпечення підвищення рівня професійної компетентності посадових осіб місцевого самоврядування;

·   прослідковується недостатній рівень взаємодії між вищими навчальними закладами з питань обміну досвідом, поширення кращих практик.

З метою удосконалення організації діяльності щодо підвищення рівня професійної компетентності посадових осіб місцевого самоврядування та депутатів місцевих рад, на забезпечення реалізації пункту 4 рішення Ради Регіонів від 21 березня 2013 року прийнято розпорядження Кабінету Міністрів України від 11 вересня 2013 року № 698-р «Про внесення змін до плану заходів на період до 2014 року щодо реалізації Концепції реформування системи підвищення кваліфікації державних службовців, посадових осіб місцевого самоврядування та депутатів місцевих рад» та розроблено проекти:

- Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення кваліфікації посадових осіб місцевого самоврядування та депутатів місцевих рад»;

- Закону України «Про внесення змін до статті 91 Бюджетного кодексу України щодо підвищення кваліфікації посадових осіб місцевого самоврядування».

На сьогодні одним із стратегічних пріоритетів України є європейська інтеграція та укладення Угоди про асоціацію з Європейським Союзом. Наближення до підписання Угоди про асоціацію між Україною та Європейським Союзом є важливим додатковим стимулом для внутрішніх перетворень в Україні та висуває нові вимоги до рівня підготовки фахівців органів державної влади, які задіяні до цього процесу. Саме тому важливим є забезпечення зростаючих потреб у фахівцях у сфері європейської інтеграції та євроатлантичного співробітництва як кількісно, так і якісно.

Нацдержслужба України розробила проект постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до Державної цільової програми підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації фахівців у сфері європейської інтеграції та євроатлантичного співробітництва на 2008-2015 роки».

Успішно впроваджуються заходи з мовної підготовки та підвищення кваліфікації державних службовців і посадових осіб місцевого самоврядування у сфері європейської інтеграції і євроатлантичного співробітництва України. У 2012 році за рахунок коштів державного бюджету забезпечено підвищення кваліфікації з питань європейської інтеграції і євроатлантичного співробітництва України та мовної підготовки
1112 державних службовців, що на 18% більше від запланованих показників. Одночасно налагоджено дієву співпрацю з представництвом Британської Ради в Україні, в результаті чого додатково забезпечено підвищення кваліфікації з мовної підготовки
391 державного службовця за рахунок коштів міжнародної технічної допомоги.

Важливим завданням з підвищення кваліфікації є розвиток лідерства на державній службі. У 2012 році забезпечено підвищення кваліфікації за програмами розвитку лідерства 150 державних службовців І-ІІ категорій посад. У 2013 році кількість учасників Програми збільшилась на 20% та становить 180 осіб.

Аналіз досягнутих результатів дозволяє з упевненістю стверджувати, що продовження процесу модернізації позитивно вплине на вдосконалення всієї національної системи професійного навчання державних службовців і посадових осіб місцевого самоврядування та процесів професіоналізації державного управління відповідно до потреб економічного та соціального розвитку країни.

Прес-служба

Управління державної служби

Головдержслужби України

у Вінницькій області

Вгору

_________________________________________________________________________

28 листопада 2013 року

Професійний розвиток – важлива складова формування

Президентського кадрового резерву «Нова еліта нації»

В умовах проведення комплексної модернізації державної служби та служби в органах місцевого самоврядування, яка закладає підвалини прозорості, ефективності та конкурентоспроможності владних інституцій, важко переоцінити значення людського потенціалу, ролі професіоналізму і компетентності, спроможності результативно працювати в умовах змін зовнішнього і внутрішнього середовищ.

Питання підвищення ефективності функціонування системи підбору кадрів та створення необхідних умов для їх розвитку є актуальними для всіх країн світу. Особливі вимоги висуваються до підбору та підготовки керівників вищого корпусу, адже ефективне державне управління, яке сьогодні зорієнтоване на надання якісних послуг громадянам, неможливе без розвитку лідерських навичок керівних кадрів державної служби та посадових осіб місцевого самоврядування, оскільки саме вони повинні забезпечити ефективну діяльність органів державної влади та органів місцевого самоврядування.

Комплекс заходів з формування Президентського кадрового резерву «Нова еліта нації» передбачає обов’язковість професійного розвитку його членів з метоюпідвищення рівня професійної компетентності, удосконалення професійних, особистих якостей та потенційних можливостей кожного учасника для подальшого планування кар’єри.

Навчання спрямоване на засвоєння знань про особливості модернізації державного управління та шляхи реалізації системних реформ в Україні, а також вироблення умінь та навичок, які складають основу професійної компетентності керівників-лідерів та є необхідними для забезпечення реалізації єдиної держаної політики в державному органі або його апараті.

Реалізація цих завдань у 2013 році здійснюється відповідно до Переліку заходів, затвердженого наказом Нацдержслужби України від 14 січня 2013 року № 5, який включає 2 навчальні сесії, навчання в дистанційному режимі, самостійну роботу, літню тренінгову школу, стажування в органах влади та за кордоном, участь у конференціях, круглих столах, семінарах тощо. Заходи з навчання проводяться Національною академією державного управління при Президентові України та її регіональними інститутами відповідно до Комплексної програми професійного розвитку осіб, зарахованих до Президентського кадрового резерву «Нова еліта нації».

Станом на 25 листопада 2013 року здійснено такі заходи:

Перша навчальна сесія(11-15 березня, НАДУ, м. Київ) присвячена темі сучасної кадрової політики в державному управлінні. В рамках сесії відбулися тематичні зустрічі з високопосадовцями, фахівцями провідних наукових установ. Тематика занять включала питання щодо модернізації економіки в умовах європейської інтеграції, професійної компетентності державних службовців, нових інструментів впровадження державної регіональної політики, інновацій у фінансовій практиці, впровадження дієвих механізмів контролю за додержанням трудового законодавства, інновацій у розвитку ядерно-енергетичного комплексу України, охорони навколишнього природного середовища, реформування житлово-комунального господарства тощо. Було проведено два круглих столи на теми «Україна: нові виміри соборності в умовах європейської інтеграції та глобалізації» та «Реалізація національної антикорупційної стратегії та її інституційне забезпечення».

Самостійна робота(18-29 березня та 7-31 травня) з вивчення модуля «Політична та адміністративно-управлінська еліта в контексті сучасної модернізації Української держави». Контроль за виконаннямПрограми самоосвіти здійснюється у 2 етапи - шляхом тестування удистанційному режимі (вересень), тау формі обговорення під час навчальної сесії (листопад).

Навчання у дистанційному режимі(1-30 квітня та 1-31 жовтня) з вивчення курсу «Стратегічне управління», який включав4тематичні розділи:

I – Управління змінами та стратегії.

II – Стратегічний підхід до управління. Технологія стратегічного управління.

ІІІ – Стратегічний вибір.

ІV – Стратегічне управління на центральному і місцевому рівнях.

За результатами вивчення курсу учасники оволоділи навичками стратегічної діяльності. З метою оцінювання рівня засвоєння курсу здійснено проміжний та підсумковий контроль (виконання 3 практичних завдань, підсумкове тестування). Середній бал визначено за результатами вивчення програми дистанційного навчання у повному обсязі.

Літня тренінгова школа «Лідерство в управлінській діяльності»
(10-14 червня, ОРІДУ, м. Одеса), програма якої включала 5 модулів:

I– Адміністративне та політичне лідерство.

II– Лідер як організатор командної роботи колективу однодумців.

III– Лідер як провідник реформ.

IV– Керівник-лідер як суб’єкт комунікативної діяльності.

V– Самоменеджмент керівника-лідера.

Рівень оволодіння учасниками системою знань і умінь, які складають основу професійної компетентності керівників-лідерів та забезпечують здатність до креативного мислення, прийняття ефективних рішень у нестандартних ситуаціях, організації ефективної командної роботи та застосування інноваційних підходів у роботі, здійснення самоменеджменту та розвитку лідерського потенціалу, було визначено шляхом тестування в дистанційному режимі (вересень).

Стажування за кордоном29учасників Президентського кадрового резерву:

2 особи –у Федеративній Республіці Німеччина, вивчення міжнародного досвіду щодо розвитку світового ринку органічної продукції, м. Нюрнберг, та щодо організації підготовки докторів філософії державного управління і державної політики в Німецькому університеті адміністративних наук,
м. Шпайер;

9 осіб – у Естонській Республіці, м. Таллінн, вивчення питань набору та відбору персоналу у сфері державної служби для державних службовців;

8 осіб – у Польській Республіці, м. Натолін, з вивчення міжнародного досвіду щодо внутрішньої політики Європейського Союзу у сфері торгівлі, енергетики, сільського господарства та охорони навколишнього середовища;

6 осіб – у Польській Республіці, м. Варшава, з вивчення досвіду країн ЄС у сфері державної служби;

1 особа – у Республіці Сінгапур, з вивчення антикорупційної політики Сінгапурутау Польській Республіці, м. Натолін;

4особи– у Королівстві Бельгія, м. Брюгге, з вивчення науково-дослідних розробок та інновацій на державній службі та особливостей процесу адаптації законодавства країн Європейської політики сусідства до стандартів Європейського Союзу.

Технічні завдання були виконані у повному обсязі.

Стажування в державних органах владиосіб, зарахованих у 2012 році до Президентського кадрового резерву «Нова еліта нації» (4 - 8 листопада, м. Київ)

Стажуваннявідбулось на базі 22 державних органів, серед яких - Адміністрація Президента України, Міністерство закордонних справ України, Міністерство економічного розвитку і торгівлі України, Міністерство фінансів України, Міністерство юстиції України, Міністерство промислової політики України, Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України, Державне агентство з інвестицій та управління національними проектами України, Національне агентство України з питань державної служби та інші.

25-29 листопадау Національній академії державного управління при Президентові України (м. Київ) проходить друга навчальнасесія, присвячена темі сучасної кадрової політики в державному управлінні. В рамках сесії відбудуться тематичні зустрічі з високопосадовцями, фахівцями провідних наукових установ, практичні заняття, тестування. Також заплановано проведення круглого столу на тему «Мотиваційно-ціннісна складова підготовки Президентського кадрового резерву «Нова еліта нації» та виїзного заняття у Верховній Раді України. Під час сесії для учасників Президентського кадрового резерву буде проведено низку практичних занять та тестування. Підсумкову співбесіду будуть проводити працівники Головного управління з питань регіональної та кадрової політики Адміністрації Президента України, науково-педагогічні працівники НАДУ при Президентові України.

Прес-служба

Управління державної служби

Головдержслужби України

у Вінницькій області

Вгору

_________________________________________________________________________

30 жовтня 2013 року

ПУБЛІЧНЕ УПРАВЛІННЯБУДЕ ЗАБЕЗПЕЧЕНОКВАЛІФІКОВАНИМИ ТА ПРОФЕСІЙНИМИ ЛІДЕРАМИ

   Вже п’ять років поспіль Школа вищого корпусу державної служби, утворена у жовтні 2008 року, здійснює надзвичайно потрібну роботу – створює безперервну дискусійну платформу для розвитку висококваліфікованої управлінської когорти керівників-лідерів на державній службі. 

   Відправною точкою реформування Школи стало схвалення у 2010 році Кабінетом Міністрів України Концепції формування та розвитку вищого корпусу державної служби, що забезпечить поліпшення якості та ефективності державного управління.
Основними завданнями Школи вищого корпусу державної служби є:
 – методично-ресурсне супроводження та інформаційно-аналітична підтримка професійного розвитку державної служби і служби в органах місцевого самоврядування;
– здійснення організаційного супроводу конкурсного відбору навчальних закладів та забезпечення реалізації підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації фахівців у сфері європейської інтеграції та євроатлантичного співробітництва;
– організація формування та супроводження функціонування, у межах повноважень, Президентського кадрового резерву «Нова еліта нації»;
– участь у розробленні відповідних нормативно-правових актів з питань професійного розвитку державної служби та служби в органах місцевого самоврядування.
 
Утворена з метою досягнення низки стратегічних цілей, Школа вищого корпусу державної служби спрямовує свою діяльність на забезпечення методично-ресурсного супроводження та інформаційно-аналітичної підтримки професійного розвитку державної служби та служби в органах місцевого самоврядування.
 
Школа сприяє реалізації низки головних завдань Нацдержслужби України як центрального органу виконавчої влади зі спеціальним статусом, що забезпечує формування та реалізацію єдиної державної політики у сфері державної служби, здійснює функціональне управління державною службою,зокремащодо організації та координації професійного навчання державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування; вивчення досвіду діяльності у сфері державної служби інших країн.
 
 З моменту створення Школа вищого корпусу державної служби зробила вагомий внесок у формування професійного вищого корпусу державної служби України шляхом проведення навчальних програм нового формату, спрямованих на розвиток управлінських компетентностей та якостей. Такі програми розробляються з урахуванням навчальних потреб вищого корпусу державної служби та найкращих світових практик підготовки топ-менеджерів державного управління. Слід відзначити особливості навчальних програм – унікальність продукту у сфері державного управління, інноваційний підхід до навчального процесу, перевага практичних уміньта навичок над теоретичнимизнаннями, гнучкість та орієнтація на специфічні проблеми слухачів, постійне оновлення.
 
Ключовим продуктом Школи є впровадження річної тренінгової програми розвитку лідерствадля державних службовців першої та другої категорії посад державних органів, на які поширюється дія Закону України «Про державну службу».
 
У 2010 році учасниками Програми розвитку лідерства, які були запрошені на основі спеціально розроблених критеріїв відбору, стали 120 державних службовців І-ІІ категорії посад, що працюють у центральних органах виконавчої влади, у 2011 році – 139 слухачів, у 2012 році – 150 осіб, а у поточному році забезпечено збільшення кількості учасників Програми на 20%, і їх загальна кількість становить 180 осіб.
 
Одним з яскравих досягнень впровадження річної тренінгової програми є здійснення Програми розвитку лідерства – 2012 на центральному та регіональному рівнях.
 
До викладання у Школі залучаються українські та іноземні тренери, консультанти з приватного сектору, іноземні та вітчизняні фахівці з державного управління, представники вищого корпусу державної служби.
 
Школа вищого корпусу державної служби співпрацює з провідними навчальними закладами світу в галузі державного управління, а саме: Голландським інститутом державного управління (ROI), Данською школою публічної адміністрації (DSPA), Баварською школою управління (BVS), Національною школою Уряду Великої Британії, Європейським інститутом державного управління (EIPA), Школою державної служби Канади, які мають багаторічний досвід роботи з державними службовцями.
 
Успішне реформування Школи вищого корпусу та вдале проведення програм для вищого корпусу службовців дає усі підстави сподіватись, що державна служба та служба в органах місцевого самоврядування буде забезпечена кваліфікованими та професійними лідерами, здатними забезпечити повноцінне функціонування системи публічного управління, керованість і передбачуваність подальшого розвитку України у процесі інтеграції до стандартів Європейського Союзу.

Матеріали прес-служби

Управління державної служби

Головдержслужби України

у Вінницькій області

Вгору

_________________________________________________________________________

23 жовтня 2013 року

Стан взаємодії органів виконавчої влади та громадськості

Розбудова України як демократичної європейської держави висуває на порядок денний питання відкритості та прозорості владних інституцій, рівноправного партнерства та залучення громадян до формування і реалізації державної та регіональної політики.

Питання взаємодії з громадськістю є одним із ключових в Угоді про асоціацію між Україною та Європейським Союзом, до підписання та імплементації якої готується країна. Зокрема, в тексті Угоди зазначено, що взаємодія держави з громадянським суспільством на основі партнерства необхідна для розвитку України як правової, демократичної і соціальної держави.

Досвід демократичних держав світу засвідчує, що саме суспільна участь сприяє більшій ефективності державного управління, відкритості та прозорості діяльності державних органів, підвищує рівень довіри громадян до влади.

На сьогодні прийняття низки законодавчих актів дає підстави стверджувати про розширення правового поля для взаємодії органів виконавчої влади та громадськості, об’єктивною є орієнтація на діалог з суспільством, дедалі активніше залучення громадськості, зокрема інститутів громадянського суспільства, до формування і реалізації державної політики.

На виконання підпункту 5 пункту 2 розділу І Плану заходів щодо реалізації у 2013 році Стратегії державної політики сприяння розвитку громадянського суспільства в Україні, затвердженого Указом Президента України від 25 червня 2013 року № 342, Національним агентством України з питань державної служби серед міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, місцевих державних адміністрацій проводився аналіз стану забезпечення структурними підрозділами органів виконавчої влади, відповідальними за зв’язки з громадськістю, виконання функцій щодо сприяння розвитку громадянського суспільства та залучення громадськості до формування та реалізації державної та регіональної політики проводився

Результати аналізу свідчать, що більшість органів виконавчої влади забезпечили функціонування структурного підрозділу з питань взаємодії з громадськістю, його належне кадрове та матеріально-технічне забезпечення, водночас відсутня усталена практика визначення типу такого підрозділу.

Переважна більшість органів виконавчої влади дотримується вимог Порядку проведення консультацій з громадськістю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 листопада 2010 року № 996., здійснює правові, організаційно-технічні, інформаційно-просвітницькі заходи з метою сприяння розвитку громадянського суспільства в Україні.

Разом з тим існують недоліки у роботі окремих органів виконавчої влади щодо забезпечення участі громадськості у формуванні та реалізації державної і регіональної політики, зокрема:

– відсутність самостійного структурного підрозділу з питань взаємодії з громадськістю, покладання відповідних функцій на одну штатну одиницю чи різні структурні підрозділи, основні завдання яких не стосуються роботи з громадськістю;

– перевантаження працівників підрозділів з питань взаємодії з громадськістю функціональними обов’язками з розрахунку на одну штатну одиницю;

– відсутність належної координації між структурними підрозділами органів виконавчої влади у процесі взаємодії з громадськістю;

– неналежна увага до розроблення орієнтовних планів консультацій з громадськістю, залучення громадської ради до обговорення такого плану;

– недотримання встановленої процедури залучення громадськості у процесі формування та реалізації державної і регіональної політики, неналежне забезпечення інформування про організацію та результати проведених консультацій з громадськістю;

– низька частка заходів з безпосередньою участю громадськості на противагу електронним формам взаємодії;

– недостатньо налагоджена взаємодія з громадською радою, невиконання встановлених вимог щодо забезпечення такої взаємодії.

Водночас органи виконавчої влади зазначають, що налагодження ефективної системної роботи потребує належного кадрового, фінансового  та інформаційно-методичного забезпечення.

За результатами проведеного аналізу керівникам центральних та місцевих органів виконавчої влади надано відповідні пропозиції щодо удосконалення забезпечення структурними підрозділами органів виконавчої влади, відповідальними за зв’язки з громадськістю, виконання функцій щодо сприяння розвитку громадянського суспільства та залучення громадськості до формування та реалізації державної та регіональної політики.

Матеріали прес-служби

Управління державної служби

Головдержслужби України

у Вінницькій області

Вгору

_________________________________________________________________________

16 вересня 2013 року

В новому навчальному році 1485 слухачіврозпочнуть підготовку за спеціальностями галузі знань «Державне управління» у 26 вищих навчальних закладах

   З метою реалізації Стратегії державної кадрової політики, що є складовою Національного плану дій щодо впровадження Програми економічних реформ на 2010-2014 роки, частиною суспільно-політичних реформ у різних галузях життєдіяльності держави, Нацдержслужба України забезпечує координацію професійної підготовки державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування з урахуванням реальних кадрових потреб у сфері державного управління та ключових галузей економіки.

     Відповідно до Закону України «Про вищу освіту» підготовка фахівців для роботи в органах державної влади та органах місцевого самоврядування позиціонується як післядипломна освіта, тобто спеціалізоване вдосконалення освіти та професійної підготовки особи шляхом поглиблення, розширення і оновлення її професійних знань, умінь і навичок або отримання іншої спеціальності на основі здобутого раніше освітньо-кваліфікаційного рівня спеціаліста/магістра та практичного досвіду.

     З урахуванням результатів вивчення потреб органів державної влади та органів місцевого самоврядування щодо професійного навчання державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування у 2013 році Нацдержслужба України на конкурсній основі забезпечила в установленому порядку відбір 26 вищих навчальних закладів для підготовки за державним замовленням 1485 слухачів за спеціальностями галузі знань
«Державне управління», у тому числі за денною формою навчання – 190 осіб,
за заочною – 1295 осіб. Державне замовлення виділено Нацдержслужбі України відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 20 травня 2013 року
№ 362 «Про державне замовлення на підготовку фахівців, науково-педагогічних та робітничих кадрів, на підвищення кваліфікації та перепідготовку кадрів (післядипломна освіта) для державних потреб у 2013 році».

     Професійне навчання державних службовців здійснюється вищими навчальними закладами IVрівня акредитації, що ліцензовані та акредитовані за напрямом «Державне управління».

     Національна мережа закладів системи професійного навчання включає:

-       Національну академію державного управління при Президентові України, її 4 регіональні інститути в містах Дніпропетровську, Львові, Одесі, Харкові;

-       вищі навчальні заклади, що ліцензовані та акредитовані для підготовки магістрів за спеціальностями галузі знань «Державне управління».

     Галузь знань «Державне управління» передбачає підготовку державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування за 12 спеціальностями:

·          державне управління 8.15010001

·          державнаслужба 8.15010002

·          управління суспільним розвитком 8.15010003

·          державне управління у сфері національної безпеки 8.15010004

·          державне управління у сфері освіти 8.15010005

·          державне управління у сфері охорони здоров’я 8.15010006

·          публічна політика і управління 8.15010007

·          публічне адміністрування 8.15010008

·          місцеве самоврядування 8.15010009

·          регіональне управління 8.15010010

·          електронне врядування 8.15010011

·          парламентаризм та парламентська діяльність 8.15010012

     Строк навчання за денною формою за спеціальностями галузі знань «Державне управління», крім «Державної служби», становить 18 місяців, за заочною, вечірньою та заочно-дистанційною формами – 30 місяців. За спеціальністю «Державна служба» за денною формою – 12 місяців, за заочною формою, вечірньою та заочно-дистанційною – 22 місяці.

     В Національній академії державного управління при Президентові України готують державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування I-IV категорії посад за зазначеними спеціальностями, крім спеціальності «Державна служба».

     У вищих навчальних закладах, що ліцензовані та акредитовані за напрямом «Державне управління» та у Львівському регіональному інституті державного управління НАДУ при Президентові України здійснюється підготовка державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування V-VIIкатегорії посад за спеціальністю «Державна служба» за 40 спеціалізаціями, серед яких найбільш популярними є:

- «Адміністративний менеджмент»;

- «Економіка»;

- «Територіальне управління та місцеве самоврядування»;

- «Соціальна сфера»;

- «Правове забезпечення»;

- «Кадровий менеджмент»;

- «Управління державними інституціями»;

- «Регіональне управління та місцеве самоврядування»;

- «Державне регулювання АПК»;

- «Економічна політика»;

- «Бюджет і фінанси».

     Загальний аналіз діяльності вищих навчальних закладів вказує на те, що найбільш популярною формою підготовки є заочна форма навчання за державним замовленням, частина випускників з якої становить 64% від загальної кількості. Денна форма за державним замовленням становить 15%, відповідно денна форма на контрактній основі становить 7,7%, а заочна форма на контрактній основі – 12,5%.

     Крім цього, до процесу підготовки магістрів залучено близько сотні керівників органів державної влади та органів місцевого самоврядування загальнодержавного, обласного, районного/міського рівнів.

     Національне агентство України з питань державної служби проводить системну роботу з вивчення потреб органів державної влади та органів місцевого самоврядування в підготовці, перепідготовці та підвищенні кваліфікації державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування. Спільно із заінтересованими центральними та місцевими органами виконавчої влади здійснюється моніторинг діяльності вищих навчальних закладів щодо якості підготовки магістрів за спеціальностями галузі знань «Державне управління». Проводиться робота з органами державної влади та органами місцевого самоврядування щодо моніторингу працевлаштування осіб, які мають дипломи за спеціальностями галузі знань «Державне управління». Тобто, комплексно вирішується питання забезпечення органів влади фахівцями, які мають належну професійну підготовку, спроможні ефективно реалізовувати поставлені перед ними завдання.

Матеріали прес-служби

Управління державної служби

Головдержслужби України

у Вінницькій області

Вгору

_________________________________________________________________________

24 січня 2013 року

ЗА 2012 РІК ДО НАЦДЕРЖСЛУЖБИ УКРАЇНИ

НАДІЙШЛО МАЙЖЕ 16 ТИСЯЧ ЗВЕРНЕНЬ ГРОМАДЯН

Протягом 2012 року до Нацдержслужби України та управлінь державної служби Головного управління державної служби України в Автономній Республіці Крим, областях, мм. Києві та Севастополі надійшло 15847 звернень громадян.

Безпосередньо до Нацдержслужби України надійшло 1694, в тому числі 1080 письмових звернень, з яких 1037 (96,1 %) індивідуальних та 43 (3,9 %) колективних, 42 на особистому прийомі та 572 під час проведення прямих телефонних ліній «Державна служба».

Найбільше звернень надійшло з м. Києва – 233, що складає 21,6 % від їх загальної кількості. З Київської області надійшло 142 звернення (13,1 %), Донецької – 46 (4,3 %), Дніпропетровської – 43 (3,9 %) та Житомирської – 33 (3,1 %), АР Крим – 57 (5,3 %). Найменше – з Миколаївської – 12 (1,1 %), Тернопільської та Чернівецької – 13 (1,2 %), Кіровоградської – 15 (1,3 %), Волинської та Вінницької – 19 (1,7 %), Закарпатської –
20 (1,8 %), Івано-Франківської – 21 (1,9 %).

Управліннями державної служби Головного управління державної служби України в Автономній Республіці Крим, областях, мм. Києві та Севастополі за 2012 рік розглянуто 6217 звернень громадян, з них 2737 письмових, 3480 на особистому та виїзних прийомах та 7936 – під час проведення прямих телефонних ліній «Державна служба» та «Суспільство проти корупції».

Найбільше письмових звернень надійшло до управлінь державної служби Головдержслужби України у м. Києві та Київській області – 256, АР Крим та м. Севастополі – 254, Донецькій – 167, Дніпропетровській – 148, Миколаївській – 145, Львівській – 136, Полтавській – 119, Запорізькій – 118, Луганській – 117 областях. Найменше таких звернень надійшло до управлінь у таких областях: Волинській – 42, Івано-Франківській – 56, Рівненській – 61, Закарпатській – 60.

Основну частину звернень склали запити. Найбільше звернень надійшло від державних службовців, посадових осіб місцевого самоврядування та пенсіонерів з числа державних службовців. Серед основних питань, що порушувались громадянами, були обчислення стажу, проходження державної служби та служби в органах місцевого самоврядування, наявність права на одержання пенсії державного службовця, виплата грошової, роз’яснення положень Закону України від 17.11.2011 № 4050-VI «Про державну службу», застосування положень Закону України від 08.07.2011 № 3668-VI «Про заходи щодо законодавчого забезпечення реформування пенсійної системи»,  зокрема щодо граничного віку перебування на державній службі та службі в органах місцевого самоврядування.

Основні питання, порушені у запитах громадян, які мають встановлені законодавством пільги, а саме: інвалідів, ветеранів війни та праці, учасників ліквідації аварії на ЧАЕС та інших громадян, які потребують соціального захисту і підтримки, стосувались обчислення стажу державної служби, наявності права на одержання пенсії державного службовця та проходження державної служби.

У тих випадках, коли порушені питання перебували поза межами компетенції Нацдержслужби України, звернення направлялись за належністю.

Нацдержслужбою України постійно вживаються заходи щодо забезпечення кваліфікованого, неупередженого, об’єктивного і своєчасного розгляду звернень громадян з метою оперативного вирішення порушених у них питань, задоволення законних вимог заявників, у разі необхідності, поновлення порушених конституційних прав.

У минулому році було оптимізовано у 2012 році структуру Юридичного управління Нацдержслужби України, внаслідок чого створено сектор розгляду звернень громадян та роз’яснювальної роботи, в комплексі з діючою автоматизованою системою електронного документообігу «Меgароlis-Документообіг», роз’ясненням окремих питань у засобах масової інформації та через прямі телефонні лінії, а також прийняттям ряду законодавчих та інших нормативно-правових актів, які спрямовані на врегулювання найбільш актуальних для громадян питань, підвищили ефективність здійсненої роботи.

Про це свідчить досить низький показник надходження скарг (4,1 % від загальної кількості), повторних звернень (3,3 % від загальної кількості).

                                                                         Матеріали прес-служби

Управління державної служби

Головдержслужби України

у Вінницькій області

Вгору